#QUIENESFICAT Marina Ribas

Marina Ribas va néixer el 7 de setembre de 1985. “Vaig estudiar educació social a la UAB i després vaig fer un màster encarat a treballar en infància i adolescència, que és al que m’he dedicat fins arribar a Ficat”.

L’any passat va estar uns mesos a Grècia on va conèixer un projecte per ajudar a famílies que buscaven refugi. “No m’agrada anomenar-los refugiats. Sempre utilitzem el terme refugiats però en veritat no ho són, desgraciadament encara estan esperant trobar un lloc”. “El projecte en el que vaig treballar és un projecte anomenat Micropolis encarat a treure gent dels camps i redirigir-los a cases de famílies gregues, amb tot l’acompanyament social que això comporta”.

Arrel d’aquesta experiència Marina es va anar interessant amb el tema de la crisi dels refugiats i va voler ajudar des de casa seva, Barcelona. “Estava buscant fundacions que treballessin en aquest àmbit i vaig trobar FICAT. Ara ja hi porto treballant uns mesos, des de gener d’aquest any 2017. La veritat és que em sembla que fa molt que vaig incorporar-me a la fundació perquè hem fet moltes coses però certament fa relativament poc temps que hi treballo”.

La Fundació FICAT gestiona diversos projectes d’assessorament sòcio-jurídic i ajuda a l’estrangeria. A dins de FICAT, la Marina treballa dins del projecte Palmyra d’ajuda als refugiats. “Palmyra s’encarrega de gestionar els pisos per a sol·licitants d’asil o que ja tenen asil dins del programa municipal Nausica de l’ajuntament de Barcelona. És un projecte específic per persones que han sortit del pla estatal i que necessiten ajuda o que no van entrar al pla i que l’ajuntament de Barcelona considera que encara necessiten ser atesos. Quan entitats que ja havien treballat amb ells abans consideren que necessiten més ajuda, els deriven a aquests pisos. FICAT concretament gestiona 5 pisos en total, però hi moltes altres organitzacions i entitats que treballen en aquest projecte amb la coordinació de l’Ajuntament”.

  “Com que molts projectes simultanis, hi ha iniciatives i persones de la Fundació que no conec tant. Al final el grup amb qui treballo és més reduït. El projecte dels pisos està gestionat per un equip molt petit en el que la comunicació i el treball es molt fàcil. La veritat es que estic molt contenta, Ficat és una fundació en la que és possible aportar idees, és flexible… No totes ho són. Hi ha marge per innovar, ser creatiu, aportar idees i tirar endavant noves iniciatives”.

“Un dels moments que més em va agradar en el temps que porto a la Fundació va ser quan vam començar a gestionar les convalidacions dels estudis dels sol·licitants d’asil dels seus països d’origen. Vaig estar mirant la normativa, si ho complien ho no. Tot indicava que si, però tenia els meus dubtes perquè es un tema molt complex. Vam fer una reunió amb una de les persones que s’encarreguen d’això i he de dir que van ser molt agradables. El problema encara no esta resolt però sembla que els avanços són molt positius. Encara queda camí, però estic segura que aconseguirem les convalidacions”.

Anuncis

Deixa un comentari

